113 let SIXT-a. 113 let tradicije.

Izjava o dostopnosti

Izjava o dostopnosti

(Zadnja posodobitev: junij 2025)

V nadaljevanju vas Sixt GmbH & Co. Autovermietung KG (v nadaljevanju »SIXT«), obvešča o tem, kako uresničuje veljavne zakonske zahteve glede dostopnosti naših storitev..

1 Pravna podlaga za obveznosti obveščanja

Ta pregled vključuje naslednje obveznosti obveščanja iz Direktive (EU) 2019/882 (Evropski akt o dostopnosti, v nadaljevanju »EAA«) oziroma iz Zakona o krepitvi dostopnosti (v nadaljevanju »BFSG«) in Uredbe o zakonu o krepitvi dostopnosti (v nadaljevanju »BFSGV«):

  • člen 13(2) EAA v povezavi s Prilogo V k EAA;
  • člen 4(3) prvi stavek EAA v povezavi s Prilogo I, odsek III(b) k EAA;
  • člen 4(3) drugi stavek EAA v povezavi s Prilogo I, odsek IV(g) k EAA;
  • § 14(1) št. 2 BFSG v povezavi s Prilogo 3 št. 1 k BFSG;
  • § 3(1) BFSG v povezavi s § 12 št. 2 BFSGV;
  • § 3(1) BFSG v povezavi s § 19 št. 1 BFSGV.

2 Dostopnost e-trgovinskih storitev SIXT

a. Splošen opis in razlaga storitev ter informacije o njihovem delovanju

Preko naše spletne strani in pripadajoče aplikacije SIXT ponujamo funkcijo rezervacije različnih storitev mobilnosti kot del elektronskega poslovanja. Z uporabo spletne strani in aplikacije SIXT lahko pridobite informacije o naslednjih storitvah mobilnosti in jih tudi rezervirate:

  • Najem avtomobilov in kombiniranih vozil: Najem z vnaprejšnjo rezervacijo preko spletne strani ali aplikacije SIXT.
  • SIXT Share & SIXT Share 3rd Party: Po rezervaciji v aplikaciji SIXT je možno odkleniti in najeti vozila na določenih območjih proti plačilu na časovno ali prevoženo razdaljo.
  • SIXT+ Unlimited: Ob plačilu naročnine in morebitne začetne pristojbine lahko uporabnik uporablja vozila dogovorjene kategorije brez dodatnega plačila na vseh sodelujočih lokacijah SIXT Unlimited.
  • SIXT+ avto naročnina: All-inclusive naročniška storitev za vozila, kjer ima uporabnik na voljo avto za mesečno osnovno ceno.
  • SIXT Ride: Možnost rezervacije taksi in šofer storitev.

Na posameznih podstraneh spletnega mesta ali v oddelkih aplikacije SIXT najdete več informacij o obsegu storitev, cenah in pogojih za sklenitev pogodbe.

Rezervacijska funkcija vam glede na izbrano storitev omogoča izbiro vozila oziroma razreda, vnos osebnih podatkov (ime, naslov, e-naslov, podatki o vozniškem dovoljenju) in izbiro načina plačila. Po preverjanju podatkov se plačilo izvede prek šifrirane povezave. Potrdilo o rezervaciji prejmete po e-pošti ali v svojem uporabniškem računu.

Poleg tega funkcija rezervacije omogoča upravljanje obstoječih rezervacij: ogled, spremembo ali preklic glede na veljavne pogoje poslovanja.

Opis usklajenosti storitev z zahtevami glede dostopnosti

Pri zagotavljanju dostopnosti storitev smo se ravnali po zahtevah EAA, BFSG in BFSGV. Upoštevali smo standard EN 301 549 kot evropski harmoniziran standard ter najnovejšo različico Smernic za dostopnost spletnih vsebin (WCAG). Glede na ravni skladnosti A in AA WCAG smo uvedli vrsto ukrepov za zagotovitev dostopnosti.

EN 301 549 in WCAG razvrščata zahteve dostopnosti v štiri kategorije:

aa. Zaznavnost (točka 1 WCAG)

Informacije in uporabniški vmesnik morajo biti predstavljeni na način, ki ga lahko uporabniki zaznajo:

- * Izboljšan barvni kontrast* Prilagodili smo barvne sheme spletne strani in aplikacije SIXT (vse razen Ride), da bi izboljšali berljivost, zlasti za uporabnike z motnjami vida.

bb. Upravljivost (točka 2 WCAG)

Komponente uporabniškega vmesnika morajo biti enostavno upravljive:

- Boljša uporabnost s tipkovnico: Uporabnikom smo olajšali navigacijo s tipkovnico z dodelitvijo veljavnih vlog in ARIA atributov interaktivnim elementom.

- Posodobljena struktura HTML: Dodali smo semantične HTML elemente (kot ul, li, input, button) in smiselno razporedili naslove (H1, H2 itd.).

- Povečana velikost ciljev za dotik (aplikacija SIXT): Vsi uporabniški elementi imajo zdaj najmanjšo velikost 44x44 pikslov za lažjo uporabo.

cc. Razumljivost (točka 3 WCAG)

Uporabniški vmesnik mora biti razumljiv:

- Popravljeni opisi slik: Dodali ali izboljšali smo opise slik, da so dostopni tudi uporabnikom z bralniki zaslona.

- Jasnejša pojasnila za interaktivne elemente: Pojasnjevalna besedila za funkcije, kot so »vtriljaki«, so zdaj bolj jasna in razumljiva.

dd. Robustnost (točka 4 WCAG)

Zagotavljanje največje združljivosti z obstoječimi in prihodnjimi tehnologijami:

- Boljša združljivost z bralniki zaslona: Dodali smo oznake (npr. alt atribute) in opise elementom, da jih bralniki zaslona lahko pravilno interpretirajo.

3. Dostopnost elektronskih komunikacijskih storitev SIXT

Za zagotovitev dostopnosti vsem strankam SIXT ponuja več komunikacijskih kanalov, prilagojenih različnim potrebam. Na voljo smo po telefonu – kar je priročno za slepe in slabovidne osebe. Gluhi ali naglušni uporabniki se lahko obrnejo na nas preko e-pošte ali klepeta v živo na spletni strani oziroma v aplikaciji SIXT. Mobilna aplikacija je optimizirana za bralnike zaslona in vključuje funkcije za podporo. Uporabniki se lahko obrnejo tudi prek družbenih omrežij, kar predstavlja dodatno besedilno možnost komunikacije. Tako lahko vsak izbere način stika, ki najbolj ustreza njegovim potrebam.

4. Notranja kontaktna točka za dostopnost pri SIXT

Če imate vprašanja ali predloge v zvezi z dostopnostjo naših storitev, se lahko kadarkoli obrnete na našo notranjo kontaktno točko za dostopnost info@sixt.si.